Tuesday, October 23, 2007

Jag har varit ouppmärksam...

...och upptäckte därför först igår, att Kultur och fritidsnämnden i Uppplands Väsby visst varit inne på bloggen och kommenterat för ett tag sen. Temat var fotboll, eller snarare varför fotboll, som inte intresserar mig ett dugg tycktes förfölja mig denna dag. Kommentaren ifråga var formulerad på följande vis:

" 'Man får anta att detta är det ultimata tecknet på att det är dags att sluta surfa' Nej Maria, det är det ultimata tecknet på att din uppfattning om detta ädla spel är helt felaktig och att det är hög tid att du skaffar dig den bildning på området som tillstår en i övrigt så klok och bildad kvinna./Kultur och Fritidsnämnden i Upplands Väsby"

Nu tvivlar jag ju starkt på att "Kultur och Fritidsnämnden i Upplands Väsby" (eller, skulle jag gissa, dess ordförande) har rätt i påståendet att det skulle vara ett ädelt spel (jag tycker att det verkar som om att fotboll mest består av huliganbråk nu för tiden... vilket inte verkar särskilt ädelt om ni frågar mig...) och jag saknar liksom argument för detta påstående. liksom jag saknar argument för varför jag skulle "bilda" mig inom detta område.

Men, eftersom jag är en mycket open-minded person* så lyssnar jag förstås på argument i frågan. Om nu KoF-nänmnden i Upplands Väsby (eller någon annan som känner sig hugad) skulle kunna prestera bättre argument än det ovan... Se det som en utmaning, jag tror att det blir ganska svårt att övertyga mig på den här punkten. (Fast jag har faktiskt varit på en fotbollsmatch en gång, jag gissar att det kan ha varit en så där 20 år sen nu...)


* och eftersom jag letar efter ursäkter för att slippa lägga allra sista handen vid morgondagens presentation, och inte kom på något bättre att blogga om.

No comments: