Tuesday, October 02, 2007

En ganska bra dag

Idag har jag skrivit under mitt hyreskontrakt (fyra sidor), och jag har fått mina nycklar, fått förklarat för mig hur AC:n fungerar samt ägnat en kvart åt att försöka öppna mitt postfack. Nu ska det bara införskaffas lite möbler* också så att det blir beboeligt, för undertecknad och eventuella gäster.

Dessutom har vi fått en artikel accepterad** (förutsatt att vi ser till att skicka en ett 75 ord långt "table of content synopsis", som ingen någonsin läser, men i alla fall.)

*Det är meningen att detta ska ske imorgon, genom (bland annat) att jag och min chefs fru ska åka till IKEA. Det blir nog intressant...

**På förekommen anledning måste jag göra ett klargörande. Det är alltså en artikel från Uppsalatiden som har blivit accepterad, det är inte något världsrekord i postdok-publikationer

2 comments:

Markus "LAKE" Berglund said...

Hur gick det då? Lyckades du öppna postfacket? 8-)

Maria Abrahamsson said...

Ja, postfacket gick att öppna till sist, så jag ska nog kunna komma åt min eventuella post också...