Wednesday, May 31, 2006

Josefin har blivit doktor!

Idag har Josefin disputerat! Grattis!

Hon verkade så himla lugn och samlad, och bra gick det också. Även om en fysikalkemist som jag hade lite svårt att hänga med när NMR-diskussionen blev allför detaljerad. Mn roligt var det, och jag kände att jag nästan börjar se fram emot själva disputationen också - även om jag säkert kommer att vara gräsligt nervös när det är dags... Men den dagen den sorgen. Och jag fick vara på Stockholms universitet istället för i flyttkartongskaoset på min egen arbetsplats. Ganska skönt.

Men det känns lite konstigt, för nu har alla doktorander som fanns i konsortiet när jag började disputerat... Men jag antar att det inte är tecken på något annat än att det är dags att bli klar snart. Så jag hoppas verkligen att min dator kommit fram till mitt nya kontor när jag kommer dit imorgon bitti... peppar, peppar...

1 comment:

Anonymous said...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»