Sunday, January 22, 2006

Fotosession & Hemingway

Har tillbringat helgen ute hos Tryggve och Andrea. Den bjöd på perfekta tillfällen till rekreation bland annat genom promenader i vinterkylan, chokladkafébesök i Sigtuna, häst- och hundklappning, bokläsning och naturligtvis sällskapsspel och god mat. Dessutom blev det tillfälle till fotografering... Som tips till andra hugade fotografer kan jag meddela att det är dåligt att tappa objektivlocket i snön. Det kan ta så lång tid att hitta det igen... Det blev några kattbilder, och en och annan naturbild. Tyvärr var det så himla kallt i morse (ca -20 C) att kameran inte fick följa med på morgonpromenaden, men däremot så var det rätt schysst himmel i lördags eftermiddag!


Fotograf & Copyright: Maria Abrahamsson


En annan sak: Jag har läst Hemingway (En fest för livet) i helgen. Jag har, förutom ett misslyckat försök i 14-årsåldern (misslyckat antagligen för att jag inte begrep ett skvatt av vad det egentligen handlade om då), inte läst något av honom innan. Början på boken var ungefär så seg som jag mindes honom från min tonårstid, men det har tagit sig bra mot slutet. Det kan nog tänkas att det blir en ny bok av honom snart, ska bara avsluta de ca andra tio som jag håller på med, först. Och så förstås klura ut varför den kollega som satte "En fest för livet" i mina händer tyckte att jag skulle läsa den... Om det nu inte bara var för att han tyckte att det var obildat att inte ha läst Hemingway (vilket det i princip är, men det är ju å andra sidan åtgärdat nu).

No comments: