Tuesday, October 28, 2008

Frukt

Frukt är en grej som amerikaner inte riktigt verkar förstå sig på. Eller ja, det finns frukt av fantastisk kvalitet. Men den är alltid dyr, och för att få ett hyfsat utbud måste man till en ganska stor livsmedelsaffär. Men framför allt så har de missat konceptet "sälja frukt där man säljer kaffe". Vilket ibland, som nu ikväll när jag ska jobba länge och verkligen skulle vilja ha just frukt, är ofantligt irriterande.

Jag menar, man skulle kunna tro att det dygnet runt-öppna kafeet på campus skulle kunna klämma in en frukt eller två bland sitt sortiment av fettdrypande muffins och majonässtinna mackor, men nej, inte det. Och det enda fiket på campus som eventuellt har frukt till försäljning (sortimentet brukar bestå av stenhårda äpplen och gröna bananer) har mer normala öppettider och har alltså stängt för länge sen. Så jag får klara mig utan frukt.

1 comment:

chall said...

Se där ,samma här. Jag har länge hoppats på antingen lite frukt i godisautomaterna (fåfängt hopp) eller att Starbucks skulle kunna ha lite frukt jämte sina ENORMA kakor.... icke...

Å andra sidan spelar det mindre roll här där Starbucks på campus stänger 2 timmar före resaturangen (som har bananer och äpplen och nötter...) för sen är det helkört att få tag i ngt ätbart som inte är pork hinds eller snickers.