Tuesday, October 21, 2008

Anslag

Jag har sett en del intressanta anslag på senare tid. De har förekommit på papper eller varit av mer permanent karaktär (skrivet på en kyrkovägg) eller varit elektroniska.

Min nuvarande pappersfavorit:
#"5/4 of all students don't understand fractions" -flyers har synts överallt på Hopkins de senaste dagarna. Inte alla studenter har förstått alla delar av budskapet på de här anslagen, om jag säger så...

En annan favvo, av den permanenta sorten:
#"Excercise daily. Walk with Lord!" Jag har eller aldrig fått klart för mig om det är meningen att man ska promenerar på egen hand medan man konverserar honom däruppe, eller om det är organiserat promenerande i grupp och om det i så fall finns någon företrädare för the Lord himself med i promenadgruppen.

I den elektroniska kategorin måste jag nämna följande som dök upp i gårdagens "today's announcements" för Hopkinsanställda
#"WorkLife Programs presents: How to Be Generous During the Holidays Without Going into Debt, 12 noon to 1 p.m., Tuesday, Oct. 28, on the Homewood campus". Nu vet jag ju förstås inte vad de tänker säga under den där timmen, men jag tror att själva huvudbuskapet borde kunna formuleras lite snabbare än så. Typ handla inte för mer pengar än du har...

No comments: