Sunday, June 25, 2006

Grillad regnbåge eller en utmärkt rekreationshelg

Så var midsommarhelgen på väg mot sitt slut, och jag utnyttjar möjligheten att surfa trådlöst medan jag sitter på tåget på väg hem. Helgen var en utmärkt uppladdning inför två veckors hårt arbete.

Jag inledde fredagen med att återuppta mina havererade träningsambitioner, och var faktiskt ute och sprang... Sen var det sedvanlig samling hos min moster och morbror, som passade på att fira 50(!!)-årig bröllopsdag. Tänker man efter så är det en ganska så lång tid. Dagen gav också möjlighet att slänga lite käft med mina morbröder, det är alltid lika roligt :-) Det blev ganska många foton också - några av dem kommer väl här vad det lider.

Lördagen bjöd på mycket friluftsliv - pappa, jag och syskonbarnen var ute och paddlade kanot på förmiddagen, och eftermiddagen bjöd på bland annat på möjlighet att hälsa på syskonbarnens häst Sultan, som de haft i ca tre veckor (eller som min bror svarade på frågan - det beror på om man menar när vi betalade honom, närvi hämtade honom eller när vi fångade in honom...) och se Wilma hoppa och Ebba galoppera. Till sist blev det mete efter regnbåge i dammen, tillsammans med hela familjen (även om det ska erkännas att somliga av oss är mycket dåliga metare eftersom vi inte kan med att sätta de stackars maskarna på kroken) och tack vare Maria så blev det lite fisk att grilla, till slut...

Sista dagen, dvs idag, blev det faktiskt också en löptur (jag försöker skapa en bra trend...), lite lek med syskonbarnen och Musse (som kanske inte är världens smartaste hund) innan det var dags att sätta sig på tåget hem igen - där jag alltså är nu. Fylld av ny energi, inte minst från all utomhusvistelse i det vackra landskapet. Det är lätt att glömma bort hur fantastiskt vackra de småländska hagmarkerna kan vara i midsommartid...

No comments: