Monday, August 03, 2009

Perfekt?

En av kollegorna lät vid lunchen meddela att söndagen hade varit helt perfekt, ety han hade 1) varit i kyrkan, 2) shoppat på Target och 3) spelat TV-spel.

Min reaktion på detta uttalande (som jag dock höll för mig själv för att inte förstöra lunchfriden) var att en helt perfekt dag inte bör innehålla någon av de tre nämnda komponenterna...

Själv tillbringade jag min söndag i labbet. Och även om det var en långt ifrån perfekt dag så var den ändå ganska produktiv, så det var inte det minsta synd om mig.

PS. Det finns en massa, mycket vettigare och intressantare, saker som jag vill blogga om, och vem vet, kanske infinner sig tid och inspiration samtidigt någon gång snart...

Uppdatering: För undanröja alla eventuella tvivel så vill jag påpeka att jag inte alls har några problem med att man har de tre ovanstående aktiviteterna som delar i sin perfekta dag, så länge man inte anser att de också bör utgöra delar av mina perfekta dagar...

No comments: