Monday, March 23, 2009

Saltsjön

Jag befinner mig i mormonland, Salt Lake City i Utah, närmare bestämt. När vi flög in i morse kom vi norrifrån och hade fin utsikt över den stora saltsjön, och bergen. Bergen som här, precis som i Boulder, börjar precis där staden slutar. Det är oklart hur mycket hiking jag kommer hinna med, jag är trots allt här för att vara på vårens upplaga av American Chemical Societys nationella konferens. Men lite foton ska det förhoppningsvis bli så småningom - det finns många intressanta byggnader och andra saker att fotografera här.

Till exempel trottoarerna som med jämna mellanrum är försedda med texten "Trust Jesus". Och så hade jag tänkt att jag skulle hinna med det här (avdelningen kulturella utflykter - det lär också vara bättre än deras hemsida), och att jag kanske skulle göra av med lite pengar här. Och så hade jag tänkt att jag skulle försöka hålla mig kvar på eastern time, det borde kunna gå bra eftersom jag var tvungen att gå upp klockan 4 i morse för att hinna med mitt flyg...

2 comments:

chall said...

åh, jag är svårt avis ;) Hoppas att du hinner med lite sightseeing och inte bara konferensande. Ser fram emot bilder!

Och lycka till med sovandet!

Maria Abrahamsson said...

Ja, det är helt klart ett coolt ställe! Fast det där med eastern time har funkat, hmm, mindre bra. Trots att alkohollagarna här gör att den starkaste öl man kan få tag på utan att anstränga sig väldigt här är 3.2 massprocent...