Sunday, December 21, 2008

Blandad kompott

När ens kamerabatteri lagt av måste väl det betyda att man får köpa en helt ny kamera? I alla fall om det är jul och man är långt bort och alltså måste köpa sina julklappar själv? Dessutom är det $100 rabatt. Och fri frakt. (Och gps:en var ju faktiskt inte riktigt en julklapp, för det är ju en typisk bra-att-ha-sak, jag använde den ju under Thanksgiving tex.) Hmmm.

Helt andra saker: Efter att ha läst ikapp lite hos bland annat Chall och Cath kan jag tacksamt konstatera att jag verkar ha en väldigt normal och sansad familj, helt obenägen att skapa dramatik i onödan. Det underlättar livet alldeles fantastiskt när man bor långt bort från dem.

Slutligen: Jag måste tipsa om ett par av nätets sällsamheter. Det man finner här är ofta underhållande. Ett lysande exempel.

PS. Under tiden som detta blogginlägg skrevs beställdes, oops, visst också en ny kamera. Med batteriproblemen lösta ska det förhoppningsvis bli lite mer frekventa uppdateringar på fotofronten. Tur för mig att jag flyttade så mycket pengar jag kunde redan i somras när dollarkursen var lite bättre än nu... DS

3 comments:

Unknown said...

Vad blev det??? Du kan ju inte lämna oss med en sådan cliffhanger!

Maria Abrahamsson said...

Sorry... Det var ju inte alls meningen att det skulle bli en cliffhanger av det hela- det var ju inte ens meningen att det skulle bli en ny kamera, faktiskt.

I alla fall, efter lååångt övervägande om vad jag egentligen behöver (jag är ju trots allt bara amatörfotograf), att man helst inte ska gå i personlig konkurs om man har oturen att bli rånad på den (jag bor ju i Baltimore och de senaste tre veckorna har det varit 4 väpnade rån inom tre kvarter från där jag bor), att jag ju inte har obegränsat med rörliga tillgångar etc etc etc så blev det en Canon 50D. Fast det betyder ju förstås inte att jag inte fortfarande drömmer om en 5D Mark II. Men ca 2700 dollar är liiiite för mycket pengar för en fattig postdoc. (jodå, jag kollade vad de kostar...)

chall said...

haha, så¨illa är inte familjen men det är tydligt att det är länge sen jag flyttade hemifrån ;)

Det är nog mest det där med diskussionsklimatet som kan bli lite uppskruvat när det handlar om viktiga saker som politik :)