Tuesday, July 29, 2008

Tomorrow is the day

På konferens, i Göteborg. En del intressant, en del mindre intressant. Hur som helst, mina tankar snurrar mest kring det faktum att jag imorgon ska ge min presentation, om mitt avhandlingsarbete. Fem års jobb ska sammanfattas på 20 minuter, dessutom helst så bra att publiken ska begripa varför jag är en av två som får det där priset.

Föredraget är nästan klart, bara några mindre justeringar kvar att fixa till. Jag tänkte att jag, till skillnad från de flesta andra talare skulle försöka hålla den tilldelade tiden. Hur som helst börjar jag faktiskt bli lite lagom nervös. Men det ska bli roligt också. Nu, dags för finjusteringar, mer bloggande får vänta.

4 comments:

chall said...

Lycka till!! Jag är lövertygad om att det kommer att gå bra men hoppas att du tycker det är roligt också!

Ha en trevlig resa tillbaka till USA och lycka till med visumfrågor och allt.

Markus "LAKE" Berglund said...

Bryt nacken! (eller vad det nu var man sa...)

;-D

[cmh] said...

Jag kan ta med bingobrickan, http://mheden.blogspot.com/2007/04/kommer-att-testas.html och rapportera om resultatet ;)

Maria Abrahamsson said...

Hmm, nu förstår jag ingenting, antyder du att detta skulle kunna passa in på mitt föredrag? :-)

Jag har redan identifierat minst tre rutor som du kommer kunna kryssa i, fast eftersom det är jag själv som är den bittra postdocen i sammanhanget så tror jag att jag slipper just den ikryssad i alla fall... Om jag ev är lite nervös eftersom jag slösar tid på det här istället för att vara en duktig konferensdeltagare och lyssna på föredrag? Jo lite kanske...