Saturday, July 19, 2008

Om att vara tillbaka.... och att bli klar

Sitter på ett tåg på väg söderut. Ett tåg där vagnupphängningen inte fungerar i min vagn. Det adderar en del extra spänning till tillvaron - kommer någon att spilla ut sitt kaffe över just mig och min dator när de går förbi?

Hade, med anledning av den senaste veckans vistelse i Uppsala och på den gamla arbetsplatsen, tänkt skriva något om det där med att vara tillbaka, om att gå vidare, lämna saker bakom sig och bli klar. Men orden kommer inte ut som jag vill. Så det får bli kort. Det var trevligt att vara tillbaka, det var glädjande att se att alla verkade må bra (fast de, som M. sa, inte haft någon institutionspsykolog sen jag slutade...), det var upplyftande att höra att några av de gamla kollegorna faktiskt fått riktigt roliga jobb, det var roligt att leka med de snabba lasrarna och det var väldigt skönt att gå därifrån i fredags och veta att jag inte behöver gå tillbaka på måndag.

Nu blir det några dagar i Småland, sen till Linköping och Köpenhamn på onsdag. På fredag tar jag mig via Göteborg och Vänersborg till Lidköping och på söndag bär det tillbaka till Göteborg för konferens. Och på lördag den 2e augusti går flyget tillbaka till USA.

2 comments:

Magnus Persson said...

Och på lördag de...? Ja, vadå? Du kan inte lämna oss med en sådan cliffhanger! ;-)

Ha det bra på rundresan hemma i Svedala i varje fall, det förtjänar du säkerligen.

Maria Abrahamsson said...

ooops, det var en helt oavsiktlig cliffhanger, orsakad av SJ:s inte alltid så pålitliga internet ombord...