Tuesday, November 06, 2007

November, eller var det september?

Det är ju november. Men, och det här är det finfina i sammanhanget, här i Baltimore märks inte det. (Dvs, det märks i alla fall inte för den som är van vid att vara i Uppsala i november... ) Det är ganska soligt, det är ganska varmt, det är ljust längre än till klockan tre på eftermiddagen och det känns faktiskt ganska mycket som, ja, september kanske. Jag klagar inte.

Något man däremot kan fundera över är det där med nyheter. Igår rapporterade DN att Carl Bildt reser mycket. Tja, karln är utrikesminister. Själv skulle jag vara mer upprörd om han satt på UD och häckade dagarna i ända. Ja, och så har även DN:s ledarsida utnämnt Hillary Clinton till USA:s nästa president... Jag tror att det kanske är något föhastat, men time will tell. Roligast i nyhetsflödet är ändå sossarna som skickat hemlig e-post till en moderat och är sura för att det kommit i orätta händer. Eh? För det första kanske man inte ska välja okrypterad e-post som kommunikationsform om det verkligen är hemligt, och för det andra kanske man kan se till att kolla att man har rätt adress om man ska skicka känsliga saker, att chansa känns inte helt stabilt...

Annars kan jag konstatera att även om gymmet här skiljer sig lite från det jag är van vid sen förr (Friskis & Svettis respektive Stallet i Uppsala och IKSU i Umeå) så går det i alla fall alldeles utmärkt att skaffa sig träningsvärk här också. Och det är ju bra...*

*Dvs, det är i princip bra, utom när mina stackars (och jag menar verkligen stackars) ben måste gå i trappor, och det behöver de tyvärr flera gånger varje dag.

Jo, och eftersom alla säkert bryr sig jättemycket om det så måste jag bara säga att jag har nu lyckats med min zirkoniumoxid, så nu hoppas jag bara att mina filmer blev bra också. Det visar sig imorgon.

No comments: