Thursday, November 15, 2007

Dramatik utanför vardagsrumsfönstret

Jag bor ganska nära Union Memorial Hospital. Det innebär ingenting särskilt förutom att mängden ambulanser och andra utryckningsfordon som passerar förbi på en kväll är ganska hög. Följaktligen vänjer man sig ganska snabbt vid att inte bry sig så mycket om alla sirener. Så även igår kväll, ända tills jag tyckte att det lät som om det var väl många fordon på väg förbi, det blinkade och tutade något alldeles ofantligt, och till sist tittade jag ut, och insåg att 4 brandbilar och en ambulans stod prydligt parkerade på min gata, och det sprang omkring flera rökdykarutrustade brandmän på gatan...

Någon brand eller rök kunde jag inte se (eller känna), men däremot kunde jag från mitt fönster iaktta en ganska stor samling brandyxor i olika storlekar och utföranden som de hämtade och lade tillbaka i bilarna många gånger om. Efter ca en halvtimme lämnade två brandbilar platsen, och efter ytterligare en timme den tredje. Den fjärde var kvar ända fram till på morgonen idag. Vad som hände? Ingen aning.

Det jag kan konstatera är, återigen, att allt är större här. Det gäller även brandbilar.

No comments: