Monday, January 28, 2008

Tystnad

Jo, jag vet att det är lite tyst här just nu. Inte för att det egentligen saknas saker att blogga om, men... Inläggen ska formuleras, och i några av fallen kräver det nog viss eftertanke. Dessutom går väldigt mycket av min tankekraft just nu åt till att fundera över vad som egentligen händer med de radiativa och icke-radiativa hastighetskonstanterna när man binder ett färgämne till titandioxid. (Även om ni inte tror det - tråkigare kan man ha! Och om någon av er händelsevis råkar tycka att detta är ett trivialt problem så - jag är idel öra...)

I väntan på bättre tider kan jag rekommendera er att läsa Magnus Anderssons skildringar från Kuba. Och glöm för all del inte bort kommentarerna. I vissa fall är det mycket god underhållning.

För övrigt går det strålande bra för McCain just nu. Guiliani ser ut att få det tungt, inte minst därför att medierna är inte så där våldsamt intresserade av honom längre. Clinton verkar rätt purken efter resultatet i Sydkarolina, och Edwards verkar vara hopplöst efter. Obama däremot tuffar på, stärkt av att även de unga verkar föredra honom. Dock måste jag säga att även om han är en lysande retoriker så är det inte mycket politisk substans som kommer fram i hans tal.

No comments: