Wednesday, March 23, 2011

Månades märkligaste golv

Ja, kanske till och mer årets faktiskt. Och då ser man ändå en och annan märklighet när man ägnar sina helger åt att gå på lägenhetsvisningar.

Plastmatta med ekparkettsmönster. I hall och vardagsrum. I köket schackrutig plastmatta (som förvisso inte hade den minsta likhet med klinker, men ändå liknande klinker mycket mer än vardagsrumsmattan liknande parkett). I sovrummet en äkta, sticksig heltäckningsmatta (där man dolt en fläck genom en matta ovanpå heltäckningsmattan).

Slutsats? Att försöka skapa intryck av parkett när en plastmatta är det enda man har att tillgå är inte årets bästa idé.

4 comments:

chall said...

jag gillar den där iden att dölja en fläck på heltäckningsmattan med en extra matta. Uppfinnesrikt ^^

Ska man tolka detta som att du fortfarande letar efter en lgh som passar?

Maria Abrahamsson said...

Det är en alldeles korrekt tolkning. Man bör understryka att passar i sammanhanget inte bara handlar om hur golven ser ut, utan också om att det ska passa plånboken. Jag misstänker att du inte kommer att kunna undgå det den dagen ett papper faktiskt har undertecknats...

Matte said...

Man blir aldeles golvad av din goda smak...när det gäller golv då!

Maria Abrahamsson said...

Matte: Jag vill nog helst inte ta åt mig äran av den golvkombinationen, det låter jag nog upphovsmannen göra på egen hand tror jag... :)