Thursday, January 20, 2011

Mer än en vecka till ansökansdödlinje

En tillfällig besökare på mitt jobb hade lätt kunnat få för sig att mina arbetsuppgifter består av att prata i telefon med banken, mäklaren*, en annan person på banken, riksgäldskontorets kundtjänst och den första personen på banken igen. Och däremellan diskutera den nyblivna husägarens tillika rumskollegans elektriska problem (inte för att jag egentligen kan bidra med något annat än sympati, men ändå.) Nu är det ju dock inte det som mina arbetsuppgifter består av, så därför är det ju en väldig tur att det är över en vecka kvar till mina nästa ansökningsdödlinje. Synd dock att kvällens träningspass** kommer att orsaka så mycket träningsvärk de närmaste dagarna att det kommer att behövas viljestyrka av sällan skådat mått för att göra någon form av rörelse som involverar magmuskler. Efter förra veckans pass vet jag att magmusklerna är mycket mer involverade än man tror i nästan alla rörelser.

*Nej, de übersnygga golven är fortfarande inte mina, och det lär inte bli någon deal (om det alls blir någon dylik) förrän i nästa vecka.

**Men det är galet roligt! Och nyttigt. Alla borde testa.

4 comments:

chall said...

Vad för träning är det?! Låter intressant... jag måste missat detaljerna ;)

Natalie said...

Precis, vad är det som tränar magmusklarna och är galet roligt?

Maria Abrahamsson said...

Träningsformen går under det inte supersexiga namnet "cirkelfys", och kan väl enklast beskrivas som styrketräning i intervallformat. Mestadels med den egna kroppsvikten som belastning, men till vissa övningar använde man kettlebells eller lösa vikter. 3 varv, 9 stationer per varv, 45 sekunder på varje station (15 se för att byta). Gårdagen bestod av saker som benlyft, benböj med vikt på bosuboll, burpees med bosuboll, stående rodd, armhävningar, plankan med vridning och så den fantastiska magövningen köttbullen: http://www.mypaper.se/show/text.asp?pid=345282443266207&page=35, mm. Jag förstår att det kanske låter konstigt men det är jättekul, och man får duktig träningsvärk :)

Maria Abrahamsson said...

Natalie: Om du är sugen på att testa så är det Friskis&Svettis, de har det säkert i Uppsala också :)