Sunday, August 05, 2007

Sommarspaning

Jag stod i kön på Ica. Killen innan mig skulle handla en massa saker, men uppdelat på fyra olika kvitton. Han hade säkert bra skäl för det. Det som jag fann märkligt i hans beteende var att han mellan varje betalning mycket prydligt och ordentligt packade ner sin plånbok i ryggsäcken och stängde ordentligt med dragkedja och allt, för att bara någon halvminut senare plocka fram den igen. Betalade och packade ner plånboken. Plockade fram, betalade och packade ner. Ja ni förstår. Inte för att det är viktigt eller så, det verkar bara så... ja, konstigt liksom.

Annars kan man konstatera att idag äår första dagen på en vecka som jag inte har ont i halsen. Kanske kan man snart börja träna igen?

Och för att fortsätta på avdelningen oviktigheter kan jag bara konstatera att de som hittar hit till bloggen genom att googla namnet den tidigare nämnda festival som snart äger rum i Lidköping sannolikt blir ganska besvikna på informationsbristen här. Det är faktiskt inte så få människor som hittat hit just på grund av detta. Fast träffarna som är relaterade till världens största flygplats är fortfarande betydligt fler än de med anknytning till Västsverige. Och för att reda ut det också då, O´Hare i Chicago betraktades länge som världens största flygplats, men nu lär det vara så att Hartsfield-Jackson i Atlanta har gått om. Så vet ni det.

No comments: