Saturday, May 31, 2008

SATC - the movie

"Some labels are best left in the closet".

Jo vi såg visst filmversionen av Sex and the city igår. Och jag måste erkänna att jag blev mer underhållen än jag trodde att jag skulle bli. Fast förväntningarna var förvisso väldigt lågt ställda. Skor i hundratal, märkeskläder, Louis Vuitton-väskor och enorma garderober är liksom inte riktigt det som utmärker mig och min personlighet mest. (Det närmaste jag kommit en Loius Vuitton-väska var när jag, med mycket begränsad framgång, en gång försökte förklara för exsambon hur människor kan köpa en pytteliten väska för riktigt stora pengar. Att jag misslyckades kan bero på att jag inte riktigt förstår det själv.... )

Så, tja, om du är SATC-fan så vill du nog se den. Om du inte är det kan du nog lika gärna lägga pengarna på något annat. Men, New York gör sig på filmduken, det är bara så. Och ett och annat citat kändes som hämtat ur mitt liv...

"She was a smart girl until she fell in the love"
(that's me...)

"Enjoy yourself, that's what your 20:ies are for, the 30:ies are to learn the lessons, the 40:ies are to pay the drinks."
(Så här långt stämmer det ju bara alltför väl, så jag får väl hoppas att jag skaffat mig ett riktigt jobb så jag har råd att betala de där drinkarna när det blir dags. Fast jag har ju ganska många år på mig fortfarande... )

No comments: