Saturday, April 19, 2008

Besöksstatistik och annat ointressant

Jo tack, min nya dator fungerar alldeles utmärkt. Fin är den också. Och väger en bråkdel av vad den gamla gör. Dessutom låter den inte ens en femtedel så mycket som sin företrädare. Bara en sån sak. Fast det jag egentligen skulle blogga om var det där med besöksstatistik.

Jag upphör aldrig att förvånas över vad folk faktiskt googlar efter. Förvånansvärt många är tex intresserade av galna pelargoner. Men pelargoner brukar inte dra upp besöksstatistiken så där väldigt. Men däremot så är ökat antal besök ofta korrelerat med att min namne på SvD har sagt eller skrivit något som retat upp folk. Senaste drastiska ökningen av besöksstatistiken berodde dock på en länkning från Mattias $vensson. Och för all del, jag skulle inte heller ha något emot om Svenska Dagbladet ville anställa mig istället... :-)

I övrigt är det varmt. Och mycket fågelkvitter. Men imorgon ska det regna. Det kanske ev tar bort lite pollen som täpper till min näsa. Men jag ska inte klaga, den receptfria allergimedicinen här är den bästa jag någonsin haft.

2 comments:

Unknown said...

Grattis till nya datorn.

Kom att tänka på att det är lite lustigt, i ljuset av andra sammanträffanden att jag också har en namne på SVD. Jag har dock mig veterligen aldrig blivit sammanblandat med honom.

Maria Abrahamsson said...

Av detta lär vi oss antagligen att såna där sammanträffanden inte är så ovanliga, egentligen :-)