Sunday, June 08, 2008

Underliga saker hända...

...än i våra dar minsann. Några exempel:

Det är ju något slags fotbollspektakel på gång i Europa. Inget konstigt med det, förutom att mina kollegor beter sig som om jag, bara på grund av det faktum att jag är europé ska vara någon slags outtömlig faktakälla på detta område. Som ni förstår går det väldigt fort att göra dem besvikna på den punkten. Minst två av dem vet mer än jag om det svenska laget... Samtliga av dem kan mer om fotboll än undertecknad.

Häromdagen fick jag frågan ifall jag, om det var möjligt, skulle formulera om mitt acknowledgement i min avhandling. Jag måste erkänna att 1) det är något som jag aldrig funderat på och 2) jag tycker att det är en ganska underliga fråga. Finns det någon som faktiskt tänker på sådant, på riktigt?

På tal om fotboll förresten. Bilden här intill, den är tagen av undertecknad, när jag i torsdags för första gången på kanske 20 år eller så alldeles frivilligt har sett på fotboll, in real life.

Och ännu underligare blir det, för det var inte alls långt ifrån att jag var med som spelare på den där fotbollsplanen... Det är inte utan att jag undrar om jag blivit galen. Men förhoppningsvis är det bara värmeslag.

No comments: