Wednesday, June 04, 2008

Torsdagstankar

Är det bra eller dåligt att personalen på Starbucks börjar göra iordning ens kaffe innan man kommit fram till kassan?

Gammal volvo med söndrig ljuddämpare låter precis lika mycket här som i Sverige. Synd att de var tvungna att köra omkring utanför min lägenhet vid femtiden imorse. Oklart om det var den högljudda gamla volvon eller gårdagskvällens Remsenföreläsning som orsakade det, men jag drömde i alla fall om diabatiska potentialytor och koniska intersektioner i natt. Jag tror inte att det är alldeles sunt. Om någon tror att det kanske varit lite mycket jobb på sistone så säger jag inte emot.

Och så SJ. Jag hade ju hört att de har ett nytt pris- och bokningssystem igen. Och häromdagen, när jag skulle börja organisera upp Sverigevistelsen och köpa en tågbiljett fick jag uppleva det i praktiken. Inte för att jag begriper varför förstaklassbiljetten kostade en tredjedel av andraklassbiljetten (och var väsentligt billigare än andraklassbiljetterna med studentrabatt brukade vara förr) men jag klagade inte, utan bestämde mig för att första klass funkar bra för mig.

Sen kan man ju undra hur det kom sig att jag fick köpa en biljett på SAS med mitt svenska visakort, men inte kunde använda samma visakort till att betala SJ-biljetten (jodå, det fanns tillräckligt mycket pengar på det). Återstår att se om det tänker fungera när jag kommer till Sverige (och om jag kommer ihåg koden till det...)

1 comment:

Kstina said...

Det är BRA att de vet vad du vill ha för kaffe. Då kan de räknas till de uppmärksammas skara!