Sunday, June 15, 2008

Om ni inte redan sett den

Lysande. Signerat $vensson och Dyslesbisk. Hoppet är som bekant det sista som överger människan, och jag tänker hoppas tills dess att motsasten är ett faktum. Och jag skulle inte bli förvånad om det faktiskt visar sig på onsdag att det har gått till ungefär sådär, med Fredrick Federley i spetsen, när riksdagen till sist röstar nej till övervaka svenska folket... Men innan det faktiskt har tryckts på knapparna är det förstås ingen som vet hur det går. Men, hoppet är absolut inte dött!

5 comments:

Kstina said...

Hej Maria!
Jag förstår att du är ganska insatt i FRA-lagen. Hörde idag på P1 för första gången om vad den innebär. Verkar ganska konstigt att alla (nästan alla) vill driva igenom den. Vart har vår enorma frihet tagit vägen?

chall said...

Den är verkligen suverän!

Nu verkar det ju onekligen som om det händer saker, så här i sista minuten... det är fascinerande att se hur annorlunda det ser ut i tidnignarna och radion idag mot för bara en vecka sen när det var "blogg A och B och C" som tyckte.

Om inte annat kan man nästan känna att "journalisterna på tidningarna" har tappat bollen lite?! Men jag är glad om det blir nej, även om jag tycker att det borde finnas möjlighet för viss signalspaning (men det är ju som att säga att jag inte emot att äta djur, men jag vill inte stödja massslakt av alla djur bara för att sedan kunna välja vad jag ska äta).... typ....

chall said...

Jag har ont i huvudet av att lyssna på debatten streamad från riksdagen.

Det är helt otroligt hur värdelösa argument man får höra för varför det här är så viktigt att genomföra nu och nu och så här.

Det finns ju inga bra argument från sossarna utan att dom låter som lögnare (men dom är rätt tysta faktiskt) men v och mp har gjort imponerande inlägg - dom verkar ju pålästa .... tyvärr stod en mkvinna för det sämsta jag hörde idag - "personlig intergritet är en fråga för enskilda"...

jaja, jag ska återgå till mina bakterier. Om du kan hitta Federleys och Annie Johansson inlägg på nätet kan du se dom. Jag tycker Annie gör en väldigt bra insats och låter övertygande. Tyvärr har jag svårare för FF, och hade han inte varit han hade det aldrig gått att gråta.

chall said...

sista saken bara. Methmet Kaplan från mp är verkligen lysande. Påläst och bra argument. Dessutom känns han säker så han kan vara lite humorfull trots allvaret i diskussionen. (se ordväxling mellan Bengtsson (m) och Kaplan(mp) samt kaplans huvudanförande...)

sorry, att jag fyllt kommentarsfältet.

Maria Abrahamsson said...

Jo, jag hörde/såg det mesta fram till Mehmet Kaplan, sen var jag tvungen att gå på möte...

Jag håller med om att Annie gjorde en strålande insats. Fast jag känner ju både henne och fredrick så jag är väl part i målet antar jag :-)

Nå, det finns mycket man kan säga om detta, men först får det bli lite vetenskap.