Wednesday, February 27, 2008

Mera NYC

Bilder från New York finns nu på Picasa. Bland annat bevis på att det var snöigt och kallt. Men trevligt var det. Några saker som måste nämnas dock. Bilderna gör inte alls Grand Central Station rättvisa. Det är ett riktigt häftigt ställe. Med spårnumrering upp till 117 eller så. Penn Station som jag åkte till och från är inte alls lika vacker.

Som tur var besökte vi Empire state building när det inte var snö och dimma... Battery park däremot var insvept i dis, och bilderna ut mot Liberty Island och frihetsgudinnan är därefter. Men skyskrapor är alltid häftiga (där kom en liten passning till de som ägnat hösten åt att diskutera skyskrapor eller inte i Stockholm...) oavsett om det är dimma eller inte.

En annan plats i New York som man nästan måste besöka är World Trade Center och Ground Zero. Jag har varit där en gång tidigare, och jag reagerade starkt då. Det gjorde jag den här gången också...

Och så Metropolitan Museum of Art förstås. Wow! Tyvärr kan man ju inte ta in hur mycket som helst på en gång, så man orkar inte gå igenom hela huset. Om jag bodde i New York skulle jag nog tillbringa många söndagar där. Fråga: Var är fotot taget? Lite svårare än Lincoln Memorial...

5 comments:

[cmh] said...

Fett coola bilder

Maria Abrahamsson said...

Tack. Det var roligt att ta dem också...

Kstina said...

Waow vilka bilder. Det känns som att det skulle vara en fantastisk upplevelse att se NY. När jag blir stor...då!

Maria Abrahamsson said...

kstina: Jag trodde alltid att jag skulle vänta tills jag blev stor med att göra en väldig massa saker, men till sist insåg jag att de aldrig skulle hända om jag skulle vänta tills dess... Bara gör det! :-)

Anonymous said...

Mkt klokt! Jag ska begrunda det väl!