Saturday, February 09, 2008

En kopp kaffe

En kopp kaffe kan säga så mycket. Tex (finns det de som påstår) vem du föredrar av Clinton och Obama - om du dricker Starbucks dyra är du för Obama, föredrar du det billga Dunkin Donut-kaffet kommer du välja Hillary.

Själv drack jag just min första kopp kaffe sen i måndags. Det, kära läsare, var en ren njutning... (Och ja, den kom från Starbucks, men jag är inte säker på att det med automatik gör mig till en Obama-supporter, snarare till det närmaste man kan komma att vara en kaffebörd i det här landet.)

Uppdatering: Det skulle alltså vara kaffenörd, ingenting annat...

4 comments:

mattiaseklund said...

kaffebörd? Hmm, undrar om jag är en kaffebörd? Jag har ett enormt sug efter en kopp just nu, och jag tänker göra den aldeles själv, vem kommer jag att rösta på då tro???
Föresten så måste ju du ha varit mer eller mindre en zombie den här veckan. Hur har du överlevt utan koffein?

Maria Abrahamsson said...

Zombie? Tja, något åt det hållet kanske...

Anonymous said...

Hejsan Maria
Är en nyanländ John Hopkins-trainee (medicin) som har lite hemlängtan ikväll och blev väldigt glad av att hitta en svenska i Baltimore.. ;) Tar tacksamt emot tips och varningar om staden - har kollat lite på dina inlägg och blev väldigt sugen på The book thing.. Var ligger den?
Vilket område bor du i ? själv bor jag temporärt i W.Hill, vid Broadway, vilket är lite vanskligt.. Inte helt tryggt känns det som. Skulle bli jätteglad av lite råd - om allt från matinköp , billigaste affären till bästa baren och värsta området..
Kram Charlotte - lonely and lost in Baltimore

Maria Abrahamsson said...

Charlotte, absolut! Hör av dig till mig på abrahamsson.maria@gmail.com.