Tuesday, April 07, 2009

Trippelironi. Minst.

Så min gode vän J, aka min f.d. kollega som nu postdokar i mitt gamla doktorandlabb, (J:s fru kallar det arrangemanget för "hostage exchange") har lyckats med konststycket att bli ordentligt sjuk sen han kom till Sverige. Så sjuk att han är inlagd på sjukhus, och verkar få vara stanna kvar där ett bra tag till. Alltså måste man ju försöka muntra upp honom så gott det går.

Imorse när jag pratade med honom så började han fråga om sport - fotbollslag och hockeylag och sånt... Och det vet ju alla som känner mig, att jag verkligen är rätt person att uttala mig med någon slags auktoritet om dessa två sporter. Likväl tycks det som att mitt nästa mail till J. ska innehålla just sådan information. Ironi på högsta nivå med andra ord.

Även om jag väljer att inkludera saker som som tex bandy och särskilt annandagsbandy (och bandyportföljer) så har jag en känsla av att det blir ett ganska kort mail...

Förresten ska jag spela fotboll ikväll igen. Det var alltså inget aprilskämt senast, för er som trodde det.

3 comments:

[cmh] said...

Jag kan bidra med en lång utläggning över svenska fotbolls-, bandy-, handbolls- och puckeylag som är värda att diskutera samt även de som bör tigas ihjäl.

chall said...

haha. Själv satt jag och stirrade på basekfinalen igår och bet på naglarna... jag som inte ens gillar basket. Varför? Vi hade vadslagning i labbet.

Vad gör man inte för att komma undan pcrer och skumma resultat som kickar?

Maria Abrahamsson said...

[cmh]: Om du inte kan hitta på något roligare att sysselsätta dig med så... :-) (Det vill säga, så länge du inte räknar KFFs allsvenska vinst till det som borde förtigas)

chall: Jag förstår precis hur du tänkte där...