Friday, April 17, 2009

En stilla önskan...

...så här inför helgen till alla mina vänner, bekanta och bloggläsare:

Om ni kanske kunde ta och bli friska från läskiga bakterieinfektioner och slippa en femte operation och komma ut från det där sjukhuset, hålla er själva och era barn friska och inte behöva vistas på sjukhus, inte bli diagnosticerade med några superläskiga sjukdomar (och tycka att det är positivt eftersom det betyder att det inte är en ännu otäckare, dödlig, sjukdom), inte vara inblandade i några fler fritagningar av gisslan från somaliska pirater, inte behöva några höftoperationer innan ni nått åtminstone 50-årsåldern (typ 25 är för tidigt, bara så ni vet!) osv...

Ni skulle kunna testa att bara vara lyckliga och ha det bra över helgen så hinner jag med att ta en liten andningspaus? Jag känner på mig att det har potential att bli en win-win situation. Det vore liksom trevligt om det snart kunde bli en ände på den här trenden med dåliga nyheter...

4 comments:

chall said...

Jag lovar att stanna på labbet som en lydig post doc och inte göra något som kan påverka dig negativt :)

Skämt å sido hoppas jag att alla dina bekanta och vänner som verkar ha ett mycket mer "upplevelserikt" liv än jag själv kryar på sig och inte utmanar det alltför mycket.

trevlig helg!

Maria Abrahamsson said...

Well, i ditt fall kanske jag skulle tycka att det var bättre om du kunde slippa det där labbet över helgen, men jag antar att det inte går, så jag hoppas istället att försöken går bra!

chall said...

ha, well hoppas går ju alltid :) Jag hittade de två mössen som ställt till allt problem för mig de senaste två veckorna så en pcr funkade iaf.... de andra försöken går väl sådär.

Nästa helg är det jag som inte är på jobbet alls dock. Ha, jag längtar redan!!

jag motar olle i grind med att umgås utanför labbet på kvällarna och se att det finns liv på jorden.... alltid något. Även om jag blir lite trött av att inte sova dom där 8 timmarna per natt - men snart så!!

Matte said...

Efter regn kommer sol!