Tuesday, January 16, 2007

Sushibloggande

Det har varit tyst ett tag här på bloggen, men nu är det dags att uppdatera den här sidan igen, äntligen. (Jo, jag funderar fortfarande på vad bloggen ska heta nu när dipsutationen är avklarad...) Har varit upptagen med att träna, bland annat (joho, det är sant! ett av mina mål för 2007 är att jag ska träna regelbundet under hela året, delmålet att träna mer än under 2006 borde kunna vara uppnått redan om en tio dagar eller så om det ska fortsätta i den här takten - och det säger tyvärr mycket mer om hur ofta jag tränade förra året än om hur flitig jag varit i år, men i alla fall...). Och om man tränar så måste man äta ordentligt. Just ikväll var det ett besök i Stockholm som stod på agendan, för att träffa Kristina och för att testa ett nytt sushiställe;

Hattori sushi devil
, på Tegnergatan 43 i Stockholm. Tegnergatan är en tvärgata till Drottninggatan (oavsett vad jag möjligen kan ha påstått om den saken i december) och det ligger på ganska lagomt promenadavstånd från centralen. Och omdöme? Jo, jag rekommenderar starkt ett besök. Även utan fyra sorters soja att välja på (den rökiga var yum-yum! men det var inget fel på citrussojan heller) hade den lätt kvalat in som den bästa sushi jag någonsin ätit - ett enda minus blir det för persiljan som inte riktigt passade in... Men ett besök rekommenderas varmt (fast om ni åker dit utan att fråga om jag vill följa med så blir jag besviken...)

Avslutning med kaffe och chokladkaka och ännu mera prat var inte fel heller för den delen. Men nu är det dags att sova, så ska vi se om tiden och energin räcker för att få fram några foton från USA under morgondagen.

No comments: