Thursday, January 25, 2007

Bra dagar och andra dagar

Det finns bra dagar. Och så finns det andra dagar. Idag är en typisk annan dag. Det började vid femsnåret i morse, när jag vaknade av ett sms, som såvitt jag kan förstå inte var menat för mig. Jag kände i alla fall inte igen avsändaren, och vet inget om den tysklandsresa som sms:et handlade om. Kunde förstås inte somna om på ett bra tag, men sen, när det var dags att gå upp på riktigt var jag minsann inte pigg längre. Sen spenderade jag ca en halvtimme på att leta efter en försvunnen räkning. Den kom fram till sist, men hur i herrans namn den hamnat där den var, det kan man undra... Ja, hasta iväg till jobbet, något efter tidsplanen - bara för att efter en knapp kilometer på cykeln upptäcka att min packade väska med träningskläder är kvar hemma... Vända och hämta den, iväg mot jobbet igen, och... Med så där en kilometer kvar så börjar det plötsligt bli väääldigt lite luft i framdäcket på cykeln. Pyspunka eller riktig dito är ännu oklart, men hoppa av och gå var i alla fall det enda alternativet. Allt detta innan klockan 10 på förmiddagen.

Sen dess verkar det dock som om den här dagen har shapat upp sig lite, men med tanke på hur den började tror jag inte att jag ska ropa hej innan jag är hemma igen ikväll, man vet ju aldrig vad som kan hända... Men jag har i alla fall fått oväntade labresultat idag, och det är alltid kul. Ska spendera resten av eftermiddagen på att försöka begripa vad de betyder.

No comments: