Tuesday, January 30, 2007

Sjuk...

...alltså är det synd om mig. Ont i halsen, snuvig, löjligt jobbig huvudvärk, hosta och en kropp som tyckte att det var ett onödigt hårt träningspass att ta en dusch i morse, tom feber, och det brukar jag nästan aldrig ha... men, det går framåt - efter att ha varit oförmögen att göra nåt på hela förmidaggen så börjar jag nu tycka att det här är tråkigt - och det brukar vara ett gott tecken. Jaha, måste snyta mig igen.

paus----

För övrigt tyckte jag att det var intressant att höra Jesper Lindau tjata om att det är konstigt att "nyliberalen" Fredrik Reinfeldt ansåg att han i realiteten inte hade något annat val än att flytta in i Sagerska. För det första vore det intressant att höra Lindaus definition på nyliberalism, och för det andra så är fet förstås så att man(=människor i allmänhet) tenderar att säga att de inte hade något val, när de andra alternativen medför alltför negativa konsekvenser. Men det skulle jag nog vilja hävda är en semantisk och möjligen också filosofisk fråga - inte en politisk.

1 comment:

Alice said...

Krya på dig. Jag själv jobbar hemifrån på rekommendation av min läkare eftersom jag tydligen smittar folk... Så jag tar antibiotika och läser en bok om strategier... Inte så himla intressant men det ”slinker ner”.