Tuesday, April 11, 2006

Vår på riktigt!

Nu är det vår på riktigt! Idag har det varit helt fantastiskt väder. Solsken från en helt blå himmel. Och när jag cyklade hem från jobbet ikväll så kände man, trots att det hade hunnit börja bli lite kyligt, att det var vår i luften. Härligt!

Det blev många promenader idag, först en till och från Uppsalas bästa sushiställe vid lunch, genom stadsskogen så att man kunde höra alla fåglarna och känna på lukten att det faktiskt är vår på gång. Och sen en promenad till på eftermiddagen. Den gick från BMC, via Botaniska trädgården (där vi såg krokusar - de första i Sverige för den här våren) och Slottet ner på stan, fikapaus på Güntherska och sedan via Stadsträdgården och sjukhusbacken tillbaka upp till BMC. Och allt detta i en värmande eftermiddagssol. Att utflykten tog en och en halv timme kan det väl vara värt, det var så mycket trevligare att jobba sen, när jag visste att jag hade utnyttjat det fina vädret. Det borde nästan vara förbjudet att inte njuta av det... Och det är verkligen dagar som denna man uppskattar att ha ett jobb som tillåter en att gå ut och gå medan det är varmt och fint, och jobba lite senare.

Så nu är det bara att hoppas att vädret håller i sig över påskhelgen också. Jag ska visserligen vara här, och jobba en del, det är ett par artiklar/uppsatser/manuskript eller vad man nu vill kalla dem, som det behöver jobbas på. Men det ska bli kul. Och eftersom jag jobbar nu, så kommer jag att kunna vara ledig mesta delen av den tid som Mats är hemma i Sverige.

No comments: