Sunday, April 09, 2006

Gästspel i politiken

I helgen har jag gjort ett gästspel i politiken, som stämmoordförande på CHF:s förbundsstämma, som för övrigt bytte namn till Centerstudenter på nämnda stämma. Det var riktigt roligt att vara där, och det är skojigare än man kan tro att sitta mötesordförande på ett sådant arrangemang. Fast lite, lite konstigt också. Det är tre år sedan som jag slutade som förbundsordförande, men nu är jag inte längre den "senaste" före dettingen i detta sammanhang, eftersom Ilan nu har avgått, och lämnat över ordförandeklubban till Peter Ranki. I och med denna stämma finns det inte längre någon ledamot i förbundsstyrelsen som var med under min tid. Pyttelite sentimentalt, men allra mest skönt eftersom det betyder att organisationen förändras, och det är något positivt!

Idag har dessutom våren kommit hit på riktigt. Solen skiner, det är varmt, och det töar och det börjar äntligen försvinna en massa snö. Jag var ute på en härlig femtiominuterspromenad efter att jag hade kommit hem från Stockholm där stämman hölls. Underbart!

No comments: