Sunday, April 02, 2006

En midsommarnattsdröm...

Det är jobbsöndag idag. Men jag jobbar lite hemifrån först i ett (sannolikt fåfängt) försök att vänta ut snöfallet innan jag åker till jobbet. Det snöar nämligen igen. Men med lite ur kanske det snart övergår i regn, och då kan man alltid låtsas att det är vår.

Igår kväll var det dock kulturupplevelse, "En midsommarnattsdröm" på Stockholms stadsteater. Det var i alla fall ingen snö med i den föreställningen, så på så vis var det en utmärkt verklighetsflykt. Jag gillar i allmänhet Shakespeare, men jag måste medge att det var en ovanligt annorlunda tillställning... Fast jag gillade den, särskilt Rikard Wolff som Puck. Rätt rolig var också den hejdlösa driften med ett gäng kända svenska skådespelare och regissörer. Lättsamt, trevligt och en utmärkt sätt att spendera en lördagskväll faktiskt. Dessutom var det mitt första besök på Stadsteatern i Stockholm, så det var väl dags. Och Shakespeares ordvändningar kan man inte få nog av. Men nu ska jag skriva en artikel.

No comments: