Sunday, April 23, 2006

Bisarrt!

Häromdagen påstod någon jag känner att det var mitt öde att bli politiker. Jag vet inte riktigt hur mycket allvar det låg bakom den åsikten, men det kändes som ett ganska bisarrt öde. (Helst för någon som tycker att man ska undvika att vara politiker hela sitt liv). Något annat som också är ganska bisarrt, som jag fick veta häromdagen är att om man googlar mitt namn så kan man dels komma hit till bloggen, vilket kanske inte är så konstigt. Men man får också upp en träff på Wikipedia. Det är inte utan att man undrar vem som idats lägga in informationen. Och hur man skulle skiljt mig från den andra (kända) Maria Abrahamsson om jag också varit journalist...

3 comments:

Magnus Persson said...

De som idats lägga in informationen är herrarna Torvindus och Slartibartfast. Det kan man för övrigt få reda på själv också, man trycker bara på "historik" så kan man oftast läsa vem det är.

För övrigt, hade ni haft samma yrke, och det inte funnits någon annan tydlig särskiljning (pröva att slå upp Jan Andersson - finns både en centerpartistisk och en socialdemokratisk riksdagsman som heter så), så brukar det oftast vara födelseår som man särskiljer med, om inte den ena är väldigt mycket mer känd (isåfall särskiljer man bara på den relativt okände).

Och nu har du fått en liten Wikipedia-föreläsning också. :) Som du kanske förstår är även jag en av galningarna som skriver på Wikipedia också, om en massa konstiga saker. Förutom politiker brukar jag avhandla bland annat datorteknik...

Anonymous said...

Fast Expressen verkar ha svårt att skilja dig från den andra...
Om inte reportern Niklas Svensson har ett helt eget skäl till varför din blogg är en av de 42 hetaste inför höstens val!

Maria Abrahamsson said...

Ja, Niklas Svenssons skäl till att ta med den här bloggen på listan över de "hetaste" inför valet är inte uppenbart för mig heller...