Wednesday, April 19, 2006

Samarbetspartners

Jag har ett gäng samarbetspartners. Några (de flesta) jobbar eller har jobbat i konsortiet för artificiell fotosyntes. Och alldeles särskilt viktiga där har varit Henriette (som har slutat nu), och är Olof och Micha(el) som gör skojiga molekyler med bra egenskaper åt mig!

Utöver det så har jag ett samarbete med Randy Thummel i USA och Dipankar Datta i Indien. Jag vet inte om det är kulturellt betingat, eller beror på andra saker, men när det gäller Indiensamarbetet så sker all kommunikation via professorerna, och ibland så får jag mejlen skickade till mig också och ibland inte. (Som kuriosa kan också meddelas att trots att vi inte känner den här killen, aldrig ens har träffat honom, så hindrar det inte honom från att då och då utgjuta sig över alla de problem man kan ha i sitt chefsskap.)

I USA-samarbetet däremot så är det jag som sköter i princip all kommunikation. Och, ska jag säga, det är väldigt kul för jag får alltid väldigt snabb respons och bra kommentarer därifrån. I måndags skickade jag fyra sidor resultatsammanställning dit, idag har jag fått svar med inledande kommentarer. Hur kul som helst!

No comments: