Wednesday, December 05, 2007

Konstigheter på gymmet

Var och tränade idag, och kan inte undanhålla läsekretsen en del intressanta saker man kan se på gymmet. Det är inte ovanligt att folk tränar i jeans, vilket i mitt tycke verkar rätt obekvämt. Ikväll var det också en snubbe som tyckte att kängor tydligen var de perfekta skorna att träna i. Det såg ganska varmt ut medan han styrketränade och måste ha varit svårt att härda ut på löparbanan men han fick säkert extra mycket träning där han sprang, de måste ha gett något kilo extra. Styva såg de ut att vara också. Jag tror han gav upp efter tre varv - jag hade inte stått ut så länge med de skorna...

Sen finns det ett äldre par som brukar vara där. De är båda gråhåriga, har båda två håret i hästsvans och ser rätt så lika ut, förutom att han är minst en halvmeter längre än henne. Hon brukar träna i något som påminner om träninsgkläder, medan han kör på i det jag helt fördomsfullt har antagit är vaktmästar/verkstads/teknikerutstryrseln, för han har alltid diverse verktyg och pennor hängande i bältet, i fickorna etc. Och intressant nog kör de alltid samma inställningar på alla styrkemaskiner. Jag betvivlar att det är riktigt nyttigt.

För övrigt kan man notera att jag antagligen är halvdöd, för pulsmätarna här ha väldans svårt att mäta min puls, och om de någon gång ger utslag så kan det glatt pendla mellan en så där 60 och 170 på någon sekund. Hittills har jag valt att tro att det är deras mätning som inte funkar och att det inte finns anledning att oroa sig för min hälsa, trots om den enda sorts sjukdomshangup jag lider av är en akut rädsla för att få hjärtmuskelinformation...

No comments: