Sunday, December 23, 2007

Julefrid

Julefriden börjar så sakta infinna sig också i hörnet av N Charles street och 32.a gatan. Julstjärnan som Jenny skickade är uppsatt, och i paketet från Stina som kom fram igår fanns inte bara hett efterlängtande linfrön och rågflingor (egen, god, müsli!) utan också en ordentlig laddning choklad.

Delar av chokladen tillsammans med en kopp kaffe och en underhållande julklapp som lyckats hitta hit i förtid (jag visste ju inte att det var en julklapp, hade jag vetat det hade jag förstås inte öppnat det förrän imorgon) så har jag utmärkta förutsättningar att fördriva de timmar som är kvar tills min första besökare från Sverige förhoppningsvis landar på BWI i kväll.

Vädret känns inte jätte-jul-likt dock, plus 12 grader celsius, regn ch ordentlig blåst. Lite som svensk midsommar faktiskt. Nå, mer inspirerande blogginlägg än så här blir det inte idag.

God jul!

No comments: