Wednesday, June 13, 2007

Taskiga ursäkter

OK, i år gick det bättre än någonsin (ja, de senaste fem åren i alla fall). Jag började löpträningen (nåja, motion via något som i bästa fall kan kallas löpning, eller joggande...) redan i mars, såg till att få ordning på vaderna, nya skoinlägg är fixade, och ja, vid det här laget borde det ju gå som en dans. Men inte då. Det var meningen att det skulle bli en tur ikväll, men så blev det nu inte. Motivationen var visst inte på topp. Eller vad sägs om följande ursäkter, presterade antingen av undertecknad eller likaledes inte såååå motiverade löppartnern...

#"hmm, jag tappade visst energin, fullständigt" (men orka se på tv, jodå det går bra)
#"men detsamma gäller för mig"
#"det regnar, i alla fall ibland..." (jaha, ni vet, inget dåligt väder osv...)
#"och det luktar rök" (ja, jo det brann i Eriksbergsskolan idag, men vi hade kanske inte tänkt springa i cirklar runt den ändå...)
#"och jag är trött"

Är det någon mer än jag som tror att jag och min löparkollega är lite taskigt motiverade just nu?

3 comments:

Alice said...

Jag tvingade mig ut igår men fick avbryta rundan några gånger och gå istället. Ingenting stämde igår: nya skoinlägg kändes väldigt mycket, benhnnorna gjorde ont, musiken i mp3 spelaren var fel, det blåste för mycket och det blåste för lite. :-) Men jag tvingade mig runt, sedan kom jag hem och lade mig i soffan och låg där heeeela kvällen.

mattiaseklund said...

Men idag så gick det Mycket bättre. Det måste vara frånvaron av röklukten som gjorde det lättare att motivera sig idag, eller?

Maria Abrahamsson said...

Jo, eller för att det inte regnade? Eller kanske för att en av oss hade nog med motivation för att få iväg oss båda två. Och så kan jag ju hoppas att det inte ska gå riktigt såååå segt nästa gång...