Wednesday, June 27, 2007

Smultronfrukost

Idag blev det (egenhändigt plockade) smultron i frukostfilen - det smakade sommar!

Annars regnar det, mycket! Dock inte lika mycket som det verkar ha regnat på sina håll i Småland på senare tid. Min första livekontakt med trygghetsstiftelsen var förresten en mycket positiv upplevelse; klar, tydlig och koncis information om vad som gäller, och inga som helst problem med att förstå skillnaden mellan en magisterexamen och en doktorsexamen!

Och så har pappersadministrationen tagit fart på allvar, när det gäller min stundande vistelse i USA. Många mail fram och tillbaka blir det...

Annars är dagens egotripp att jag fått en förfrågan om jag vill skriva i nästa nummer av vetenskapsrådets webbtidning Tentakel - det sa jag så klart ja till!

Slutligen så antar jag att alla läsare är extremt intresserade av hur mina omplanterade blommor mår - utmärkt* skulle jag säga!


*Allt är som bekant relativt, och det är inte 100% säkert att deras tillstånd skulle klassas som "utmärkt" om de tex bodde hemma hos min mamma, eller hemma hos Jenny eller så. Då kanske det istället skulle vara deras normaltillstånd, men nu är de ju vana vid mig, och alltså mår de utmärkt.

No comments: