Friday, March 30, 2007

VR-ansökan

Ja, så igår lämnade jag in min första VR-ansökan. (Eller som min kollega Daniel sa, min bästa VR-ansökan...) Man gör det elektroniskt, men ska skicka in ett särskilt papper med underskrift på, via posten. Och alla vet ju hur tillförlitliga de är... Men det verkar som om också det pappret har kommit fram, för jag har ett fått ett mail som bekräftar att man ansökan är registrerad.

Men tro mig, det är svårt att skriva ansökningar. Vad ska man ta med? På vilken nivå ska man beskriva projektet? Och hur i herrans namn beskriver man nytta och förväntade resultat av projektet? Många frågor, än så länge få svar.

Det man vet helt säkert är att det är svårt att få VR-pengar, men om man inte söker så kan man absolut inte få några pengar... Så nu är det bara att vänta, se, och hålla tummarna. Samt sova... för det blev lite många timmar på jobbet där på slutet.

2 comments:

Dr Jempa said...

Håller tummarna för dig!

Maria Abrahamsson said...

tack tack!