Thursday, March 01, 2007

Censur

Via Gudmundson hittade jag följande lilla site, där man kan kolla om man fallit offer för den kinesiska censuren eller ej. (Förutsatt förstås att det här faktiskt är på riktigt, jag har inte forskat i saken så jag kan inte go i god för det.)

Resultat? Ja, min blogg är tydligen att betrakta som samhällsomstörtande eller nåt ditåt, för i Kina är den blockerad. Där ser man.

-----------------------------------------------
Uppdatering: efter att jag lagt till den här censurposten är jag inte längre censurerad i Kina. Nästan ännu intressantare än att jag först var censurerad.

-----------------------------------------------
Uppdatering 2: Fick just veta av någon som idats testa min blogg är jag nu är censurerad igen. Tror att vi lämnar det här ämnet nu och pratar om något intressantare nästa gång.

1 comment:

Mats Fröberg said...

Censureringen kanske beror på att Federley länkar till din blogg, vilket väl måste vara ett så pass tydligt tecken på samhällsomstörtande verksamhet att du förmodligen även är blockerad från LOs datasystem...