Friday, October 06, 2006

Titel och titlar...

Idag har min avhandling fått en titel, på riktigt. Det måste fyllas i papper och sånt och då måste titeln stå där, och när den väl står där så är det det som gäller. Så vad blir det då? Ja, nyfiken i en strut får allt vänta ett tag till på den nyheten.

Dessutom finns det andra som har fått nya titlar idag, eftersom vi fått en ny regering. Att Maud, Eskil och Åsa skulle finnas med där förvånar mig inte, men Andreas Carlgren var ju kanske något mer otippat. Men jag tror det kan bli bra. Det här betyder att jag har haft ilskna diskussioner med den nuvarande vice statsministern om pengar, att jag bett den nuvarande jordbruksministern hålla tyst så att både han och andra kan få höra vad jag har att säga, och att jag delat ut pris till nuvarande infrastrukturministern. Det slår dock inte att jag faktiskt gett en gigantisk bukett rosor och en kram till den nuvarande miljöministern. Om någon undrar varför - jo, när Andreas formellt avtackades för sin tid i centerpartiets partistyrelse hade jag just tillträtt som förbundsordförande i högskoleförbundet (numera Centerstudenter), och fick då följaktligen avtacka honom, utan att egentligen ha samarbetat med honom. De andra tre däremot har jag fightats med i partistyrelsen under tre år... jag är ganska säker på att de minns mig, efter de diskussionerna :-)

Sista inspelet på temat titlar är frågan om de tre/fyra professorernas kaffetjänstgöring varit på tapeten igen. Det visade sig att personen som gjort listan inte visste att den fjärde personen var professor... Så nu har han åtgärdat felet genom att plocka bort en person till. Jag kan meddela att mitt förslag till lösning (alltså att professorer har samma kaffeansvar som alla andra) avfärdades med argumentet "Men det är ju de som ger oss pengar" (fri översättning). Jaja, jag tyckte att jag hade viktigare saker för mig än att debattera den frågan så jag lät det bero med detta. Och nu ska jag återgå till avhandlingen. Trevlig helg!

1 comment:

The Free Horticulturist said...

Det där med vem som ska göra kaffe på avdelningen känns igen. Jag förespråkar dyr expressomaskin och börjar få gehör. Men sedan så har ju jag tjatat i ett år att jag vägrar jobba nätter utan bra kaffe! :)