Thursday, October 19, 2006

Att köpa tid...

Ja, jag skulle ju lämna in imorgon, men idag meddelade "enheten för digital publicering" att för deras del måste de ha alla dokument på måndag morgon 7.30, eftersom de i alla fall inte tänker jobba helg med min avhandling... Så jag fick plötsligt två dagar till. De kommer att behövas, jag kanske tom hinner korrekturläsa referenslistorna.

Och under min 5-minuterspaus då jag bloggar (för att tala om att jag fortfarande lever) vill jag bara berätta att flera av mina kollegor är fantastiskt snälla just nu; de formaterar artiklar så att de blir snygga, de kommer med matlådor och ger mig clementiner och igår kväll var en av dem här med nybakat bröd, ost och marmelad till mig... Det satt fint vid tiotiden, när det var tre timmar kvar att jobba, och datorn strulade.

Men nu, tillbaks till tabeller, figurer, referenslistor och framför allt text...

No comments: