Friday, October 27, 2006

Den stora tröttheten...

Igår hann jag äntligen upptäcka att det är höst. På riktigt. Det var en sån där typisk Uppsalahöstdag. Grått, regnigt och så luktar det en blandning av höstlöv, regn och kaffe (från Lindvalls). Höstfärgerna börjar försvinna men så är det ju snart november också... Ja, och i Stockholm vräkte regnet ner, så där var det ännu gråare.

Och man kan ju bli trött för mindre än det. Till det ska jag också lägga en ackumulerad trötthet efter avhandlingsslutspurten. Som ju inte alls slutade i måndags som man kunde tro, eftersom man måste sätta framsidan och läsa ett första korrektur och sen ett andra korrektur. Det andra korrekturet skickade jag in igår, och det betyder, förhoppningsvis att det bara är ett godkännande av provtrycket kvar innan den går i tryck och jag kan slappna av ett tag, så att stresshormonerna kan gå ur kroppen och jag kan sova ordentligt, och bekämpa den stora, stora tröttheten som sprider sig. Så att man orkar sätta igång och börja söka post doc-pengar...

No comments: