Saturday, October 21, 2006

Referenser, referenser, referenser...

Ok, det är referenser överallt, på golvet, på skrivbordet, på fönsterbrädan, i korridoren, si skrivaren.... you name it. Och det är riktigt trist. Dessutom är jag och referenshanteringsprogrammet inte riktigt ense om hur saker och ting ska gå till, så min referenslista ser inte riktigt ut som jag hade tänkt mig... Och tråkigt som attan är det. Sa jag att det är tråkigt?

Dessutom har ett nytt problem av administrativ karaktär dykt upp. I samband med att man ska skicka in avhandlingen ska man också fylla i en mall som är minst sagt ganska omfattande, med uppgifter om det mesta från tid och datum för disputation till alla medförfattare på alla artiklar. Så långt allt OK, men i listan där man ska välja institution finns inte vår institution med. Och man får inte skriva något själv, och man får inte lämna rutan tom... Så, ja, där rök min sovmorgon på måndag morgon...

Sa jag förresten att det är tråkigt med referenser? Tur att jag fick choklad av Kristina tidigare idag, så att jag i alla fall kan smaska på den nu. Det är gottmed chocklad, men det är trist med referenser... Ja, ni kanske har fattat nu? Och jag ska bita ihop och ta en vända till med dem.

No comments: