Saturday, September 23, 2006

Jobb, jobb, jobb...

Ni kanske kommer ihåg den från förr? Det var väl Carls Bildts mantra i en valrörelse för länge sen. Hur som helst är det en ganska bra beksrivning av mitt liv också just nu. Men just nu har jag en kort paus från jobbet. Och vad passar då bättre än att blogga.

Riksdagsvalet är färdigräknat och det är klart vilka som kommer in. Centerpartiet får både den yngsta ledamoten i skepnad av Annie Johansson, som gjort ett strålande personval, och Lennart Levi som blir den äldsta ledamoten. Jag känner inte Annie personligen, men det jag sett av henne är att hon är väldigt duktig. Ändå måste jag erkänna att det är lite, lite trist, för den hon slår ut är min mentor Margareta Andersson. Men, på det principiella planet tycker jag att det är utmärkt att personvalet fungerar, att det är möjligt att faktiskt bli inkryssad, även om jag också tycker att %-satsen borde sänkas, för i stora valkretsar är det väldigt svårt att nå upp över 8%.

Nåja, dags att jobba igen...

No comments: