Tuesday, September 12, 2006

Goda nyheter

Det första mejl jag öppnade på jobbet idag visade sig innehålla goda nyheter. Vår artikel som vi skrivit tillsammans med våra indiska samarbetspartners är accepterad i Inorganic Chemistry. Det känns fint!

Dessutom, igår kväll när jag kom hem, ganska sent efter att ha spenderat kvällen med en fd kollega, så upptäcker jag, mitt bland all den trista vanliga posten, att jag har fått ett riktigt brev (med frimärke) och med en handstil jag bara vagt känner igen. Spännande! Och eftersom riktiga brev är så sällsynta nu för tiden så blir man ju extra nyfiken.

Det visar sig vara från min gamla sommarjobbare, som redan nu vet att han inte kommer att kunna vara med på min disputation, och som därför har skickat mig en för tidig disputationspresent! Jätteglad är ordet, även om min mer vidskepliga sida förstås undrar om det verkligen är bra att få presenter innan avhandlingen ens är klar... :-) Roligt var det i alla fall. Tack Erik! Jag ser fram emot att få utnyttja den. Men nu är det bäst att skriva avhandling så att den blir klar.

No comments: