Wednesday, February 22, 2006

Uppdatering och stenar i glashus

1. Jag har nu fått veta att det är typ samma i standard för trådlösa nätverk i stora delar av världen. Tack för den upplysningen! Tur att några kollegor är mer datanördiga än andra...

2. Igår tänkte jag på att man ska använda orden i deras rätta bemärkelse för att inte devalvera betydelsen av dem, tex: man ska inte påstå att man är deprimerad om man i själva verket bara är trött och lite less. Ja, och ändå föll jag i fällan själv, när jag skrev förra inlägget om datorångest. Jag har ju inte alls ångest över det - jag tycker bara att det är väldigt svårt att välja... Det är inte samma sak! Så kallad stenkastning i glashus erkännes härmed.

3 comments:

Johan Lundgren said...

Alltid kul att se att en även en inbiten naturvetare kan skilja mellan begrepp som ångest och vanlig tvehågsenhet inför ett val, tycker en psykiatrisjuksköterska... :)

Maria Abrahamsson said...

Ja, visst är det :-)

Dessutom finns det en klar poäng i att försöka använda språket på rätt sätt, för att det blir så mycket lättare att förstå varandra då. Just nu verkar det tex gå inflation i "kränkningar"... Kul att du har hittat hit förresten!

Anonymous said...

Kvittar vad du köper för dator! Batteriet brukar man ta kål på ganska snabbt och omodern blir den också snabbt. Har fått ny jobbdator, en Dell Latitude D610, den har faktiskt fungerat väldigt bra än så länge. Prioritera en dator som tål att tappas i golvet från en meter och som tål att man råkar spilla kaffe på tangentbordet, det är viktigare än alla fantastiska bokstavskombinationer som tycks finnas!

Hälsar storebror