Wednesday, July 21, 2010

Forskarfashion?

Undertecknad har aldrig någonsin aspirerat på att uppfattas som en s.k. fashionista. (Tur för både mig och världen kanske). Forskarvärlden som sådan är ju kanske inte heller känd för sin känsla för fashion. (Om tre veckor är det dags för en konferens där jag misstänker att det kommer att dyka upp mer än en Hawaii-skjorta...) Men, fram till för någon dag sedan trodde jag faktiskt att det fanns någon slags gräns även för oss. Det var innan jag hade sett följande utstyrsel:

Felknäppt, grällt mönstrad skjorta, knälånga beige shorts, svarta knästrumpor och bruna sandaler...

2 comments:

chall said...

verkar så otroligt skönt... duh ;)

jag har själv inte riktigt fallit för knästrumpor och shorts, men eftersom jag antar att det var en manlig del av släktet kanske inte knästrumpor och kjol hade gjort det hela bättre?!?!

Maria Abrahamsson said...

Det var en manlig del av forskarsläktet som visade upp den här kreationen ja... Jag är inte övertygad om att det skulle blivit bättre om man bytt ut shortsen mot en kjol (oavsett kön på bäraren) :)