Thursday, July 01, 2010

Att åka tåg...

...är ofta ganska trevligt. Inte minst för att Sverige så här i sommartid är ganska vackert. Och för att man tänker så bra på tåg. Men, idag har jag en "granne" som dragit i sig två flaskor vin under de senaste 2.5 h (nej han bjöd inte) och som lägger in nytt, osedvanligt illaluktande, snus ungefär en gång i kvarten. Följaktligen luktar det lite grann som en festlokal dagen efter här...

Men snart är jag framme i Stockholm, och imorgon bär det av mot Norrbotten och Lappland, i sällskap med fyra amerikaner. En fjälltur light kan man kanske kalla det. (Vandringskängorna är med...) Och därmed blir det sannolikt inte mer bloggat förrän om en vecka eller så. (Jag tänkte nämligen, tro det eller ej, låta datorn vara kvar i Stockholm. Telefon, kamera och gps kan räcka som medföljande teknikprylar.)

1 comment:

Anders Eklund said...

Hej, har läst en del av din blogg nu och finner den intressant. Främst för att jag själv funderar på att göra en postdoc, men även för att jag är intresserad av fotografering och politik.

Blev så inspirerad att jag startade en egen blogg, får se hur länge den överlever.

http://enforskaresvardag.blogspot.com/